Даний блог міститиме методичні матеріали для навчання учнів інформатики. А саме конспекти уроків, календарні планування для різних класів, карти знань, навчально-виховні заходи, методичні рекомендації щодо методів і прийомів навчання учнів інформатики.
7 лютого 2016 р.
MS OFFICE ACCESS 2007. МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ
Цей посібник допоможе читачам ознайомитися з новим середовищем, засобами та можливостями програми Mіcrosoft Office Access 2007 і порівняти її з Mіcrosoft Office Access 2003. Матеріал викладено в доступній формі, розглядаються всі способи використання нових засобів. Посібник містить приклади та вправи, завдяки яким можна пересвідчитись, як працюють ці засоби.
ДОБІРКА КНИГ ПО ПРОГРАМУВАННЮ В SCRATCH
http://teach-inf.at.ua/load/dlja_urokiv/6_klas_nove/dobirka_knig_po_programuvannju_v_scratch/66-1-0-1326#.VreHoRiLTeg
Конспект уроку для 6 класу
Урок 19. Середовище текстового процесора. Режими роботи з текстовим документом
Цілі:
ü навчальна:
сформувати поняття про режими роботи з текстовим документом; формувати вміння завантажити
текстовий процесор та відкривати потрібний документ;
ü розвивальна:
удосконалювати навички роботи з клавіатурою;
ü виховна:
виховувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії, інтерес до
предмета.
Тип уроку: засвоєння
нових знань.
Обладнання та наочність: дошка,
комп’ютери, підручники.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація і коригування
опорних знань
Дати
відповідь на запитання:
1. Що таке
текстовий документ?
2. Які
об’єкти може містити текстовий документ?
3. За допомогою
яких програм можна опрацьовувати текстові документи?
4. Як у
середовищі текстового процесора виділяти об’єкти текстового документа?
ІV.
Мотивація навчальної діяльності
—
На попередньому уроці ми познайомились із програмою, яка дозволяє опрацьовувати
текстові документи – текстовим редактором. Сьогодні ви більше дізнаєтесь про середовище
текстового редактора, навчитесь завантажувати та відкривати потрібний документ,
зможете працювати в різних режимах текстового процесора.
V. Повідомлення теми, цілей, завдань
уроку
VІ. Сприймання й усвідомлення учнями
нового матеріалу
Пояснення
вчителя (як варіант — робота учнів з презентаціями)
Як завантажити
текстовий процесор і відкрити потрібний документ?
Завантажити
текстовий процесор можна за допомогою:
·
вказівки Головного меню Пуск/Усі
програми /Міcrosoft Office/Місrоsoft
Word
·
або Пycк/Усі програми/LibreOffice/Writer,
·
ярлика програми на Робочому столі;
·
значка
програми на
панелі швидкого запуску ОС.
Відкрити
погрібний текстовий документ у текстовому процесорі можна, скориставшись
відповідною вказівкою з меню вкладки Файл/Відкрити у MicrosoftWord (меню Файл у LibreOfficeWriter).
Зa
допомогою вказівки Останні можна відкрити один із документів, з якими
працювали останнім часом. 3aвантажити текстовий документ у середовищі
текстового процесора можна також, двічі клацнувши мишею на його значку.
У
меню вкладки Файл, у Microsoft Word (меню Файл,у
LibreOfficeWriter) також розміщені й вказівки для створення, збереження
та друку текстових документів
У яких режимах
можна працювати в Міcrosoft Word?
Урок
21. Таблиці, електронні таблиці. Типи
даних: число, текст, формула. Табличний процесор, його призначення.
Відкривання, перегляд і збереження електронної книги. Об‘єкти електронної
таблиці, їх властивості. Адресація в середовищі табличного процесора. Способи навігації
на аркуші і в книжці табличного процесора.
Цілі:
ü навчальна: сформувати
поняття електронна таблиця, табличний процесор; розглянути призначення
табличного процесора; ознайомити із середовищем табличного процесора;
ü розвивальна: розвивати
логічне мислення, тренувати пам’ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального
інтересу;
ü виховна: виховувати
старанність та відповідальність; формувати і підтримувати прагнення учнів до
відкриття нового.
Тип уроку: засвоєння
нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка,
комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Microsoft Excel.
Хід уроку
І. Організаційний етап
·
привітання
·
перевірка присутніх
·
перевірка готовності
учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Де вам
траплялися дані, що подані у вигляді таблиці? Наведіть приклади таблиць.
2. Які ви
знаєте об'єкти вікна текстового процесора Word? Поясніть призначення кожного з
них.
3. Які
засоби використовуються для навігації в текстовому процесорі Word?
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Одним
із найважливіших засобів опрацювання і зберігання інформації є таблиці. Вони можуть утворювати документ або
бути його частиною.
У
якій із вивчених вами програм можна створювати таблиці? (Наприклад, Microsoft
Office Word — відповіді учнів фіксуються). Розглянемо приклад таблиці (Word), у
якій обчислено загальну суму покупок.
Товар
|
Кількість
|
Ціна, грн
|
Сума, грн
|
Зошит
|
15
|
1,25
|
18,75
|
Ручка
|
3
|
1,75
|
5,25
|
Олівці
|
5
|
0,85
|
4,25
|
Усього:
|
28,25
|
Під час перевірки ми виявили, що
забули вписати зошити (7 шт. по ціні 1,93 грн), а кількість олівців — 4 шт. Як
виправити помилку?
Розглянемо, як можна виправити ці
помилки, використовуючи спеціалізовану програму — табличний процесор.
(Демонстрація з використанням локальної мережі або проектора.)
Цій
програмі будуть призначені наступні 10 уроків. Загальна тема «Табличний
процесор». На уроках ми будемо вивчати теоретичний матеріал, виконувати
різноманітні практичні завдання й роботи. У результаті ви повинні набути певних
знань, умінь та навичок роботи з табличним процесором.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами
демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної
мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 21.
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування
вмінь
Практичне завдання.
Робота
за комп’ютером
1)
Повторення
правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2)
Інструктаж
учителя.
Підручник
ст. 147-148
3)
Практична
робота за комп’ютерами.
4)
Вправи
для очей.
VIІ. Підсумки уроку
VІІI. Домашнє завдання
Підручник
§ 21 ст. 142-151
ІХ Оцінювання роботи учнів
22:52
ГОДИНА КОДУ |
У Борщівському НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст. №3-гімназія ім. Р.Андріяшика» з 09 по 11 грудня 2015р в рамках тижня інформатики було проведено глобальний захід «Година Коду». Кожен учень повинен мати можливість вивчати інформатику. Вона допомагає розвивати навички розв'язання задач, логіку та творчість. Розпочинаючи вивчення рано, учні отримують основу для успіху в будь-якій кар'єрі 21 століття. |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформатики. Тернопіль, 2016 рік.
Завдання І туру
А. Дивні шахи
Input file name:
|
chess.in
|
Output file name:
|
chess.out
|
Time limit:
|
100 ms
|
Memory limit:
|
256 M
|
Степан нещодавно придумав свою версію
шахів, в якій гра відбувається на дошці, що має форму відмінну від традиційної.
Його
дошка складається з N стовпців, i-ий
з яких містить Ai
клітинок. Нижні клітинки всіх стовпців утворюють один горизонтальний ряд,
причому довжини стовпців впорядковані зліва направо по незростанню. На малюнку
нижче наведений приклад дошки, в якій три стовпчика містять 5, 2 і 1 клітинку
відповідно.
Сьогодні Степана
зацікавило питання: як розставити мінімальну кількість тур на його дошці так,
щоб кожну клітинку поля била хоча б одна тура. Тура б’є ті клітинки, які
розташовані з нею на одній вертикалі або одній горизонталі.
Підписатися на:
Дописи (Atom)